woensdag 25 december 2013

Toverbroeken voor de winter

Op verzoek van de jongste zoon heb ik de afgelopen maanden 4 toverbroeken gemaakt. Hij wil niks anders meer dragen. Over toverbroeken schreef ik al hier. Het zijn stijlvolle broeken met een zachte elastiek van boven, die kleuters zelf kunnen aan en uit trekken. Zodat ze zich groot voelen. Dat is heel belangrijk voor kleuters.



De eerste broek is donker groen-blauw met een felle groene band en groen accenten aan de zakken. Dat deed ik zoals mme zsazsa dat beschrijft.


De tweede heeft juist hetzelfde model en is gemaakt van donker bruine ribbel-velours.


Bij de derde stikte ik de zakken erop ipv ze in te werken. De stof is een restje van gordijnstof. 


Voor de laatste recycleerde ik een jeans van mij waar ik van mijn leven niet meer in zou geraken. Dat lukte net. Het was een heel pas-en-meet werk, maar ik kreeg het er net uit. Uit een damesjeans maatje 31 kan net een kleine jeans maat 116. 


Mijn zoon kan nu zelf zijn broek aan en uit doen én alleen naar toilet gaan. Daar is hij enorm content mee. En ik ook. Leve de zelfstandigheid van kinderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten