dinsdag 27 mei 2014

Een vestje gehaakt voor de oudste

De oudste zoon wou een hele tijd geen zelfgemaakt spul. Hij wou enkel coole dingen. 
En toen ineens ... 'Mama, wanneer maak je voor mij ook eens iets?' 
Dat kon ik natuurlijk niet weigeren.

 

Het werd een rood-groen jasje. Ik startte onderaan met een boordje.


 Ik koos een golf steek en haakte met haaknaald 4. Een golf bestaat uit een aantal stokjes (in dit geval 4) gevolgd door hetzelfde aantal vasten. De tweede rij is identiek aan de eerste (stokjes op stokjes, vasten op vasten). De volgende rij komen de stokjes op de vasten en de vasten op de stokjes. Ook twee rijden na elkaar. Simpel toch!


De mouwen haakte ik een rij stokjes afgewisseld met een rij vasten en enkel in rood.


 De afwerking bestaat uit 5 rijen vasten. In de derde rij verwerkte ik knoopsgaatjes. 


En zo ziet dat er dan uit in levende lijve!




2 opmerkingen:

  1. prachtig vest!!! en met die effen rode mouwen niet te druk.. leuk dat je zoon weer iets zelfgemaakts wilde!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ! Fantastisch mooi gemaakt.
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen