woensdag 12 juni 2013

De dekentjes van oma - nummer 1

De dekentjes van oma, ze zijn van onschatbare waarde in ons gezin. Oma haakt of breit voor elk kleinkind een dekentje of drie. Al zeven kleinkinderen kunnen zich nu inwikkelen in een dekentje met liefde gemaakt door hun eigen oma. 
 

 
 
Dit is één van de dekentjes van mijn jongste zoontje, een gehaakt exemplaar met waaierpatroontje. De kleuren zijn prachtig samen. Het is een ideaal borstvoedingsdekentje want het meet 60 cm op 90 cm. Ik legde het altijd over hem terwijl ik borstvoeding gaf. Ook een ideaal kraamcadeautje dus.
 
 
Om de 2 rijen werd van kleur gewisseld, enkel van het donker paars werden er telkens 3 rijen gehaakt. Dan brengt rust in het dekentje. Oma werkte hier met 100% katoen garen en haaknaald 4.
 
 
Het waaierpatroontje haak je zo:
 
 
Later volgen nog meer prachtige dekentjes van oma. Het handwerken met liefde, vooral voor kinderen is me met de paplepel ingegeven. Daarvoor ben ik mijn moeder en grootmoeder heel dankbaar. Het is fijn je omringd te weten met lieve mensen, die met liefde voor jou iets zelf maken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten