donderdag 25 juli 2013

Schoudertas voor kleine madammen

Kleine madammekes sleuren graag rond met een sjakos. Daar proppen ze zoveel mogelijk in, allemaal levensbelangrijke dingen. Ze gaan nooit op pad zonder hun tas ... Net zoals grote madammekes dus.


Mijn metekindje was al drie jaar en ging nog sjakos-loos door het leven. Daar moest ik iets aan doen, daar heb je tenslotte een meter voor, nietwaar?
 Geïnspireerd door deze mooie haakblog, maakte ik een eenvoudige schoudertas. 



Eerst haakte ik een rechte lap in popcorn-steek, weer met telkens 3 stokjes. Ik gebruikte dezelfde steek als oma bij haar dekentje (nummer 2). Ik wisselde elke rij van kleur. Ik kocht een zak overschotjes-wol op de rommelmarkt voor 5 euro en gebruikte daar een deel van. Er was veel blauw bij, dus werden de zijkanten blauw.


Voor het lint haakte ik 5 rijen vasten, in 3 kleurtjes. 

Om de zak wat stevigheid te geven naaide ik er een binnenzak in van tafelzeil (ikea).


Die werd er heel simpel ingenaaid aan de binnenkant.


Vooraan nog 2 lusjes van een paar vasten en 2 knopen of kralen eraan naaien. De klep werd ook omzoomd met een mooi randje.


Weer een geslaagd project, dat een kind gelukkig gemaakt heeft. Meer moet dat niet zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten