woensdag 31 juli 2013

Vlaggenlijn


Een tijdje geleden werd een klein vriendje van mij 2 jaar. Ik verraste hem met een zelfgemaakte slinger. Hij vond het geweldig en heeft er heel de dag naar gewezen. 'Mooi' zei hij dan. 


Ik haakte eerst de letters van zijn naam. Hoe je dat doet, staat helemaal mooi uitgelegd op deze site



Vervolgens stikte ik die letters op de vlaggetjes. Daarvoor is het handig dat de vlaggetjes nog van enkele stof zijn en nog niet aan elkaar gestikt zijn. Pas als de letters vast hangen, stik je het dubbeltje erop vast, enkel langs de 2 schuine kanten. Omkeren en klaar. De bovenkant kan open blijven, want daar komt straks het lint over.


Voor de stofjes van de vlaggetjes kan je allerlei overschotjes gebruiken. Deze vier komen uit een tweedehands laken en kussensloop (van de rommelmarkt en de kringloopwinkel).




Deze is gemaakt van een oude schort van de rommelmarkt.



 En deze uit oude tafellakens (ook van de rommelmarkt).



De vlaggetjes worden aan het lint gestikt. Ik maakte een lint van 5 m en verdeelde daar 13 vlaggetjes over. Je kan daar een beetje mee variƫren. Het mooiste is het wel als er langs beide kanten van de naam even veel vlaggetjes hangen. En het lint aan de uiteinden mag een beetje langer zijn, dat is handig om op te hangen.


En laat het feest dan maar beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten