woensdag 3 juli 2013

Zomerse retro schoudertas

Van een super leuk retro tafelkleed uit de kringloopwinkel (4 euro) maakte ik voor mij een sjakos. Ik heb nog steeds een schoudertas nodig zodat ik m'n handen vrij heb om twee kleine jongens bij hun hand te scharen mocht dat plots nodig zijn. We zijn nog niet zo ver dat ze zich altijd en overal gedragen... gelukkig maar.
 
 
Ik had een super versleten schoudertas waarvan ik het model overtekende op patroonpapier. Ik koos ervoor om één grote witte bloem aan de ene kant te selecteren en vele gele bloemen aan de andere kant. Zo kan ik de zak met meer kledingstukken combineren.
 
 
 Het lint loopt van het midden van de bovenkant tot het midden van de onderkant. Met de overschot van de stof knipte ik de binnenste zak. Daar maakte ik een klein zakje in dat sluit met een leuke retroknoop uit de doos van ons moe (mijn oma).
 
Dat werd een sluiting zonder rits omdat ik dat handiger vind, je bent er zo in, zonder gedoe met een rits. Ik heb er een bodem ingemaakt zoals hier beschreven.
 
 
Het is een heerlijke tas geworden, die ik heel veel draag en die me altijd vrolijk maakt. Hij hangt een beetje te slap naar mijn goesting, daar moet ik volgende keer wat meer aandacht aan besteden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten