zaterdag 8 februari 2014

Dekentje van mama


Het is zo fijn om spulletjes te maken voor je baby die groeit in je buik. Ik kan er zo van genieten. Dit dekentjes maakte ik met heel veel liefde voor mijn derde zoontje. 


Het dekentje is 60 cm op 70 cm groot, gehaakt met haaknaald 4. Ik werkte 460 g katoen op.


De steek was vrij arbeidsintensief, het ging niet echt snel vooruit, maar het loont wel vind ik. 

Er worden steeds 4 rijen herhaald: 
1e rij van afwisselend een schelp van 7 stokjes en 7 vasten
2e rij van vasten
3e rij als de 1e rij maar de schelp nu waar in de eerste rij de vasten zijn
4e rij van vasten


Ik haakte een randje van 3 rijen vasten en in de laatste rij telkens 3 vasten en op die laatste vaste een picotje van 3 lossen.


Deze ligt klaar in de kast. Nog 2 maand wachten en ik kan hem hiermee toedekken. Ik kijk er al naar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten