donderdag 27 februari 2014

Gehaakte kol voor het metekindje

Mijn allerlliefste metekindje werd al 5 jaar. Ik haakte voor haar een kol. Geel is haar lievelingskleur, dus er moest veel geel in. De jas is rood, dus ook een toefje rood en verder heb ik gewoon mijn gevoel gevolgd.


Ik gebruikte bijna 200 g katoen, haaknaald 4. 


Om de 2 rijen kwam er een rij vasten om de sjaal compact te houden.


 Je kan uiteraard eindeloos variĆ«ren met steken en kleuren.


Ik zette 216 steken op en volgde dit patroon:

rij 1: vasten (fel geel)
rij 2: gekruiste stokjes (zacht oranje)
rij 3: dichte schelpen (rood)
rij 4: vasten (groen)
rij 5: 3 stokjes afgewisseld met 3 vasten ( zacht geel)
rij 6: stokjes (paars)
rij 7: vasten (fel oranje)
rij 8: 4 stokjes - 4 vasten (fel geel)
rij 9: 4 vasten - 4 stokjes (roze)
rij 10: vasten (rood)
rij 11: pofjes van 3 stokjes (zacht geel)
rij 12: telkens 2 stokjes tussen de pofjes (groen)
rij 13: vasten (zacht oranje)
rij 14: schelpen van 7 stokjes met 2 vasten tussendoor (paars)
rij 15: omgekeerde schelpen van 7 stokjes met 2 vasten tussendoor (rood)
rij 16: vasten (zacht geel)
rij 17: stokje en vaste afwisselen (oranje)
rij 18: vaste en stokje afwisselen (roze)
rij 19: vasten (zacht geel)


Deze lengte is perfect om 2 maal rond te slaan. Zorg dat de kol goed aansluit rond de nek. Hij mag maar net over het hoofd passen, da's ideaal.
Lekker fel, lekker girly, klaar voor de lente!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten